diumenge, 28 de maig del 2017

UN CERVELL EMOCIONAT... ÈXIT DE TOT APRENENTATGE.



El passat 18 de Maig, la nostra escola va tenir el plaer de poder gaudir del Congrés de Neurociència que es celebrava a Tarragona.

Personalitats importants del món de la psicologia, la neurociència, la filosofía i l'educació, entre d'altres, varen omplir els tres dies del congrés amb els seus sabers i experiències realment emocionants...

Volem compartir amb vosaltres frases intensament culpidores que, com a mestres, psicòlegs i pares-mares hem de tenir en compte sempre que eduquem als nostres fills.. esperem us agradin... per a nosaltres va ser apassionant...


·         “Un ambient agressiu fa que el nen sigui més impulsiu. És el sentiment de supervivència.” ( David Bueno)

·         El que activa més el cervell és estar en societat” ( David Bueno)
 
Resultat d'imatges de neurociencia
·         Sense la por, la ira, la sorpresa, l’alegria, la tristesa i el fàstic, no sobrevivim. Qualsevol aprenentatge que porti associat aquestes emocions és efectiu al 100%” ( David Bueno)

·         “El que més importa són les emocions de qui et cuida” (David Bueno)



·         La importància de les neurones mirall: cal que comuniquem motivació perquè
els nostres alumnes es motivin” (David Bueno)

·         Només s’aprèn allò que s’estima” ( Francisco Mora)

·         L’emoció dirigeix l’atenció”  (Begoña Ibarrola)

·         Cada cervell és únic. Cada persona és única” (Begoña Ibarrola)

Resultat d'imatges de neurociencia·         Es demostra que ets bon docent quan adaptes les metes dels teus alumnes a les seves possibilitats…sentir que pots aprendre genera dopamina” (Begoña Ibarrola)

·         L’estat emocional de l’alumne condiciona el funcionament del seu cervell” (Begoña Ibarrola)

·         Les emocions són els guardians de l’aprenentatge” (Begoña Ibarrola)

·         Tots som arquitectes dels nostres cervells” (Ramon i Cajal)

·         Les coses a estudiar poden ser molt serioses, però la manera pot ser molt divertida” (Begoña Ibarrola)
 

·         Tot el que s’aprèn amb emoció es guarda a la memòria” (Begoña Ibarrola)

·         No podem posar les mateixes sabates a tots els alumnes” (Silvia Llucià)

·         L’entusiasme de l’educador activa la curiositat de l’educand” (Francesc Torralba)

·         No tenim el do de la immediatesa. La repetició és necessària” (Francesc Torralba)
Resultat d'imatges de neurociencia
·         Les solucions no venen de fragmentar més sinó de participar més entre tots ” (Ramon Fauria)

·         Som el que fem i ens fan” (Ramon Fauria)

·         L’estat d’ànim determina el 50% de la nostra eficàcia laboral” (Ramon Fauria)

·         Estem immersos al ball del canvi però la nostra necessitat bàsica és donar i rebre afecte. Això no canvia” (Elsa Punset)
 
 
Resultat d'imatges de neurociencia
·         Els nens volen que el seu mestre arribi alegre a la classe. Un nen amb un educador deprimit suposa un nen amb trastorns d’aprenentatge” (Elsa Punset)

·         El dolor del fracàs és dues vegades més fort que l’alegria. Hem d’ensenyar als nostres nens en positiu” (Elsa Punset)

·         Les relacions humanes són les que ens ajuden a envellir, no el control del  colesterol. Tenim una força enorme per a fer-nos molt de mal però també molt bé” (Elsa Punset)

·         S’expliquen contes als nens per a que dormin i als adults per a que despertin” (Ángel López)

·         El nostre punt dèbil no és la ignorància, és la inacció” (Ángel López)

diumenge, 2 d’abril del 2017

QUÈ ESTEM FENT??????

Esport = Exercici corporal d'agilitat, destresa o força, que es practica individualment o en grup, amb intencionalitat lúdica o competitiva i seguint unes regles establertes.

Aquesta és la definició d'esport i a esport entra el bàsquet, el tennis, el paddle, l'atletisme...i el futbol. Si analitzem aquesta definició, realment els nostres fills practiquen esport? tenen una intencionalitat lúdica i competitiva o més aviat és una activitat angoixant i agressiva vers el contrincant??

Els fills són el reflexe nostre. No es pot permetre anar a veure un partit del teu fill on la seva màxima il·lusió és que el seu pare estigui orgullós d'ell i que acabi en una situació horrorsa perquè el seu "ídol" que no és Messi, ni Ronaldo...sino TU, el seu pare, ha acabat barallant-se, insultant i...fent el ridícul per un simple joc on el petit només volia passar-s'ho bé...

Aquí deixem aquest article que no deixa de ser un exemple més dels molts que estem farts de llegir...

Pensem en els nostres fills, en el seu futur i sobre tot en el seu present...


ARTICLE "TU HIJO NO VA A LLEGAR A PRIMERA, DÉJALO EN PAZ"

dijous, 9 de març del 2017

IMPORTÀNCIA DE LLEGIR

Resultat d'imatges de NEN LLEGINT ENTUSIASMAT
Llegir... quina paraula més feixuga per a molts dels nostres nens oi? Bé, el DOP us deixa un article mooooolt interessant i moooolt ben explicat sobre com d'important és la lectura en el procès d'aprenentatge dels petits i joves.
L'article està extret de la revista de psicopedagogía del blog d'educat.

Esperem us agradi!!!




LA LECTURA. ARTICLE PSICOPEDAGOGIA.

dilluns, 27 de febrer del 2017

Nens refugiats de conte


Benvolgudes families,
us deixem un enllaç molt interessant sobre els refugiats, és sobre un conte que una noia del nostre barri va escriure.

Esperem us agradi :)


http://www.elpuntavui.cat/societat/article/5-societat/1066339-nens-refugiats-de-conte.html

divendres, 27 de gener del 2017

Me pagan por enseñar...

Resultat d'imatges de me pagan por enseñar


Pensem que és un article interessant..esperem us agradi...al cap i a la fi, la feina del mestre és purament vocacional...

ARTICLE

dimarts, 10 de gener del 2017

ELS JOVES D'ARA AL DIARI ARA...

Resultat d'imatges de adolescentes CARTOONEls joves d'avui dia són completament diferents als joves de fa 20 anys... això és una reflexió extreta d'un article del diari ARA.

Esperem us agradi, nosaltres ho trobem molt interessant, no solament per a informar-nos, sinó per a reflexionar i intentar entendre als nostres adolescents...

ARTICLE "DIARI ARA"

dimarts, 20 de desembre del 2016

Carta de nadal

Benvolguts Reis d'Orient,

No vull cap lego, no vull playmobils, no vull cap puzzle ni cap ninot amb so. Els cotxes m'agraden però en tinc molts. Jugo molt amb les nines però no en necessito. Hi ha una joguina molt xula que sembla plastilina i amb la que pots fer figures, però tampoc la vull..

M'encanta llegir contes, però ma mare em llegeix un cada nit i en tinc la llibreria a tope... tinc estoig nou perquè l'altre se'm va trencar i una col.lecció de cromos enorme... tants en tinc que el vaig perdent...

L'àvia em va regalar una bicicleta pel meu aniversari i els meus tiets una pilota súper xula del meu equip favorit.
Imatge relacionada

M'encanten les xuxes i, quan em porto bé, el papa em compra de tant en tant tot i que sé que se'm poden caure les dents... no em porteu més si us plau, en menjo massa...

Com veieu, m'agraden moltes coses, però en tinc moltes i no en necessito més...

Hi ha una cosa que sí que necessito i m'agradaria més que res: que els meus pares siguin feliços i que mai deixin d'estimar-me. Sé que tinc molt amor d'ells, com de joguines, però d'això sí que en necessito més i mai em cansaré de tenir-ho.

No sé si això ho posareu en una capseta i si ho embolicareu amb paper de Nadal, sigui com sigui, m'agradarà.

Espero haver estat un nen prou bo com per tenir-ho...

Molt bon Nadal i bon viatge, us esperem amb moltes ganes!

                                                Signat: Jo, un nen.